понедељак, 30. август 2010.

O univerzitetu i tome kako nije baš sve tako sjajno

E pa nije više Norveškica! Kako je prošlih dana prosečna dnevna temperatura bila 13 stepeni i kako smo se svi bacili u potragu za zimskom garderobom i C vitaminom u svim oblicima jer kašljucamo i kijamo po ceo dan, Norveška više nije tako privlačna. Zvanično prestajem da joj tepam. Posebno što deminutivi uz ovu zemlju nikako ne idu, ovde je sve tako OGROMNO! Vožnja vozom do prvog najbližeg grada (a ima ih ukupno 3 u celoj zemlji. Tri dovoljno velika da se mogu nazvati gradovima) najmanje traje 6h! Tako da ćemo, bar za sada, da se strpimo u Trondhajmu i planiramo putovanja malo kasnije.

Današnje javljanje sam planirala da posvetim Univerzitetu, čije su nam se zgrade inače najviše dopale u ovom malom gradu (Trondhajm ima 170 hiljada stanovnika, od toga petinu čine studenti). Ja sam se već navukla na biblioteku koja ima nekoliko odvojenih krila i svuda je lepo i toplo. Nebojša se navuk'o na besplatno štampanje u neograničenim količinama u istoj :) Mislim da će da uživa celog semestra u ovoj aktivnosti jer skripta iz jednog ispita (bez nekog posebnog koričanja, obični štampani slajdovi sa predavanja) košta velikih 260 kruna tj. 3500 dinara! Zemlja koja izvozi svoju šumu jer ne zna šta će sa tolikim drvetom... Ta skupoća je druga stvar zbog koje ovo nije više Norveškica, ali o tome nekom drugom prilikom, da se vratim na Univerzitet. Ovako izgleda reklama za njega :)



NTNU je najbolji univerzitet u Norveškoj. 40% najboljih studenata Norveške studira baš ovde. Posebno je poznat po Tehničkom i Arhitektonskom fakultetu. Nudi preko 100 master programa, od kojih je 30 na Engleskom jeziku. Internacionalni studenti su najveći ponos ovog malog grada na moru. Pre 25 godina bilo je samo 20 studenata iz inostranstva, a danas nas ima 1100. Svi su se jednoglasno složili da u ovu udaljenu severnu tačku Evrope dolaze najviše zato što je školovanje besplatno (ili skoro pa besplatno, ako ne upadnete na budžet), a i stručni kadar je odgovarajući. Prvog dana u amfiteatru se smestilo 80 različitih nacionalnosti, a koordinatorka International office-a nam je rekla da je ponosna što je Trondhajm trenutno mesto u Evropi sa najviše inteligentnih mladnih osoba po kvadratnom metru ;)

 


Lično mi se sviđa taj kolaž boja, rasa, jezika i nacionalnosti. U takvom okruženju, život teško može da postane monoton. Od četiri profesora, na primer, samo je jedan Norvežanin. Ima baš dosta studenata na doktorskim ovde, pa sam čak i ja, koja sam večito protiv doktorskih studija, ovde počela da puštam filmove o nekoj takvoj budućnosti. Sutra me očekuje vrlo interesantan sastanak sa profesorom i mentorima iz par kompanija. Jedna od prošlogodišnjih je Telenor, pa Nebojša i ja već maštarimo (inače i Yahoo ima predstavništvo u Trondhajmu. Oko 40 zaposlenih). Radićemo projekte za te kompanije, to je deo jednog ispita, pa očekujte intersantne priče kada prodje sutrašnji kick-off meeting. Do sledećeg kuckanja...

Dj Lotti na jednom od stejdževa na studentskoj žurci



2 коментара:

  1. Jeeej! Telenor bateeeee!!! Široko, bogato!

    Eto, čak i reklamu snimili ljudi... kad će tako kod nas!?!?

    ОдговориИзбриши
  2. Pa mi nemamo potrebu za rekalamama, svi smo savrseno informisani u pogledu skolovanja :))
    Btw, ja glasam za Yahoo :))
    Drzim vam fige drugari ;)

    ОдговориИзбриши